Google Google Page kenyalangsenja.blogspot.com

Tuesday, November 24, 2009

Bukan harga barang makanan je naik..Insurans dan cukai jalan pun naik




Pagi tadi aku ke gym membuat rutin harian ku setiap pagi jika tak turun keje...aku sembang dengan rakan rakan gymku kata insuran bagi motosikal naik sampai 100%..Tak tahulah aku macamana ekonomi negara kita..sekarang..aku bukannya ahli politik
sekarang tidak ada lagi third party...semuanya macam bayaran macam mula ambik moto dulu...ingatkan dah abis bayar senang ler sikit kewangan ku..tapi bila dah dengar pasal ni..semakin tinggi pulak komitmen aku sekarang.moto aku tu dah 10 tahun umur dia.kena lebih kuat kejelah sekarang ni...bayaran tersebut untuk kita sebagai penunggang katanya..apabila berlaku kemalangan bukannya moto dapat insurans jugak,kita sendiri pun ada insuran,kata salah seorang coach aku pagi tadi..
masuk keje ptg tadi terus search kat internet...wahh macam comment2 panas pada kerajaan..aku tak tahulah.Berserahlah..Mungkin ada hikmah di sebaliknya..
makanan pulak lain citernyer...dulu beras nasional harganya Rm18 sekarang ni tak da lagi kat Kuching..adapun sekejap je org beli..dengar dari orang jugak adyang jual sampai RM20+ tak tahu plak aku tmpat lain..
balik dari gym jumpa lori anta beras nasional.apalagi aku ikut anta kat mana..terus aku beli 4 packet bawa balik..ye lah takkan hidup aku sentiasa je nak snipers lori bawak beras tu...

No comments:

Post a Comment